Instalatia de aer conditionat a masinii dvs. nu va functiona intotdeauna la parametri optimi daca nu este intretinuta asa cum recomanda producatorul. Dat fiind faptul ca ea este compusa din foarte multe componente, e nevoie de revizii regulate, de reparatii, intretinere continua si incarcare freon auto atunci cand este nevoie.
La noi, pe langa incarcare freon, puteti face si reparatiile de care masina are nevoie la instalatia de climatizare, precum si igienizarea instalatiei de aer conditionat. Tot ceea ce facem este realizat cu ajutorul unor aparate profesionale, de personal calificat, cu o bogata experienta in astfel de proceduri.
Aici, la service-ul nostru, sunt folosite aparate marca TEXA, un renumit producator in domeniu. Pe langa acest aspect, procedura de incarcare freon implica si folosirea unui ulei de calitate superioara, precum si a freonului R134A, provenit din Italia.
Fiecare client beneficiaza la noi de o injectare gratuita cu substanta de contrast a instalatiei de aer conditionat. Aceasta substanta speciala este foarte utila in detectarea eventualelor scurgeri, testarea fiind facuta cu o lampa cu ultraviolete. Eficienta acestui proces este foarte ridicata si ajuta la o foarte buna diagnosticare si reparare a defectiunilor aparute.
Procesul de incarcare freon duce la o eficienta mult mai mare a functionarii instalatiei masinii dvs. si, combinata cu o igienizare a aceste instalatii, duce la o crestere radicala a confortului pasagerilor din masina.
Oricat de performanta ar fi o masina, ea are nevoie de o intretinere temeinica pentru a-i putea asigura functionarea in bune conditii a tuturor sistemelor cu care ea este dotata. Facand verificarile si reviziile la timp, o veti putea folosi o perioada mutt mai lunga de timp.
De cand a aparut aerul conditionat in dotarea masinilor
Aerul conditionat a dus la o sporire a confortului de care beneficiaza oamenii in masinile proprii, in special in timpul verii. In tarile in care temperaturile sunt insuportabile, aceasta dotare a automobilelor a venit ca o adevarata minune pentru oamenii care conduc masini. Acum, e de neconceput sa nu ai aer conditionat in masina, insa lucrurile nu au stat chiar asa mereu.
Tehnologia a adus inovatii uimitoare in acest domeniu si a de asteptat sa evolueze si mai mult in viitor. Bineinteles, toate masinile care au aer conditionat au nevoie si de incarcare freon auto pentru ca aceasta instalatie sa functioneze.
Revenind la istoricul acestei dotari, poate nu stiati ca aerul conditionat exista in masini inca din anul 1939. Atunci, compania americana Packard il oferea ca optiune pentru masinile celor care puteau plati suma de 274 de dolari, ceea ce era o suma considerabila de bani atunci.
Ulterior, cei de la Chrysler au lansat sistemul lor special Airtemp, in anul 1953. Acel sistem aducea mai multe noutati si era foarte apreciat de soferi. El nu numai racea interiorul masinii si asigura o temperatura buna, ci reducea si nivelul umiditatii din interior, precum si praful, polenul si fumul de tigara de la cei care fumau in masina. Asadar, aerul conditionat (si ofertele de incarcare freon auto) a devenit o dotare standard a automobilelor americane in anii 1960.
In Europa, lucrurile s-au miscat putin mai incet. Initial, pe “batranul continent”, dotarea cu aer conditionat era doar a masinilor de lux si a celor din gama premium. In ultimul deceniu, acest lucru s-a schimbat si aerul conditionat (inclusiv serviciul de incarcare freon auto) este inclus in pachetul standard chiar si cu masinile low-cost si la cele din gama de pret mai accesibila populatiei largi.
Ca urmare a aparitiei acestei dotari, producatorii de masini decapotabile au fost initial reticenti, afirmand ca acest lucru va duce la disparitia decapotabilelor. Insa avantajele aerului conditionat au fost contrabalansate de dezavantaje.
Freonul folosit la aceste instalatii a fost considerat vinovat de disparitia unei parti insemnate a stratului de ozon al planetei noastre. Astfel, producatorii auto au fost nevoiti sa apeleze la un alt agent de racire, si anume la cel denumit R134a (totul s-a petrecut gradual pana in anul 1996).
Importanta aerului conditionat pentru masini, de-a lungul timpului
Aerul conditionat este ceva ce nu trebuie sa lipseasca din nicio masina. Masinile din clasa premium includ acum foarte multe optiuni de control al climatizarii, inclusiv pentru pasagerii din spate si pentru cel din dreapta soferului. Chiar daca aerul conditionat consuma combustibil suplimentar atunci cand functioneaza, oricine il are in dotarea masinii proprii il are pornit tot timpul.
Acum este mai usor decat oricand sa apelezi la un serviciu de incarcarefreon auto deoarece pe piata exista multe firme care ofera servicii de calitate la un raport bun calitate-pret. Totusi, sistemele moderne de aer conditionat auto din prezent au evoluat de-a lungul unui intreg secol. Aceasta dotare foarte importanta a masinilor a ajuns la tehnologia de azi in urma imbunatatirilor si inventiilor repetate.
Un moment important al evolutiei acestei dotari este anul 1964. Atunci, compania Cadillac a introdus pe piata sistemul Comfort Control. Pentru prima data, atunci era posibil sa reglezi temperatura la o valoare dorita, iar masina controla totul prin intermediul sstemului special incorporat. Ulterior, in anul 1968, modelul AMC Ambasador devenea primul care avea in dotarea standard instalatia de aer conditionat.
In prezent, se discuta despre posibilitatea de a introduce noi agenti de racire (inclusiv pentru incarcarefreon auto) care sa asigure o eficienta mai mare in operare si sa nu fie poluanti. Acum, sistemele de aer conditionat moderne sunt cu adevarat uimitoare. Au aparut si unele care nu au nevoie de clasica incarcarefreon auto, asa cum este sistemul celor de la IDQ.
Solutia lor speciala reincarca sistemul cu un agent de racire R-134a, poate sigila eventualele scapari ale instalatiei si inlocuieste uleiul pierdut din sistem. Totul se face in doar 10 minute, fara a fi nevoie de vreun instrument special. Cu siguranta, viitorul va aduce multe alte noutati pe care suntem nerabdatori sa le vedem implementate.
O istorie inedita a instalatiilor de aer conditionat auto...
Desi erau cunoscute de mult timp principiile dupa care functiona, aerul conditionat nu a aparut pe piata imediat cum expertii in domeniu au elaborat proiectul acestei dotari importante a masinilor. Inginerii din domeniul auto cunosteau totul despre sistemele de aer conditionat, insa abia in anul 1902 a aparut prima astfel de instalatie pe o masina.
Cel caruia ar trebui sa ii multumim pentru aceasta optiune (si pentru posibilitatea de a apela la serviciul de incarcare freon) este Willis Carrier. Evolutia sistemelor de aer conditionat auto a tinut pasul cu cea a instalatiilor casnice, cel putin in SUA.
Cel din domeniul auto a evoluat in aceeasi masura precum cel din locuintele americanilor. In SUA au fost facute cele mai mari descoperiri in acest doemeniu si acolo au putut aparea inventii nenumarate care au rafinat aceasta optiune nelipsita de pe masinile de azi (inclusiv posibilitatea de a folosi o incarcare freon in cazurile de defectiuni sau pierderi ale instalatiei).
Prin aniii 1930, in SUA, aerul conditionat devenise ceva obisnuit in magazine, locuinte, cinematografe si cladiri de birouri. Odata cu aparitia cladirilor de birouri din otel, undeva prin aniii 1920, sistemele de aer conditionat centralizat s-au dezvoltat si ele in ritm accelerat.
Consecinta fireasca a fost faptul ca oamenii doreau sa aiba si in masinile lor aer conditionat, oriunde calatoreau. Istoricii il dau pe John Hamman Jr. drept primul detinator al unei masini dotate cu aer conditionat. Sistemul comandat de acesta pentru propria masina a fost instalat de compania Kelvinator, in Houston (SUA).
Atunci, in anul 1930, acesta dorea sa aiba un sistem de control care sa ii permita sa faca fata cu bine alergiilor sale. Acea instalatie avea dimensiuni mult mai mari decat ceea ce vedem azi, intregul sistem fiind gasit in portbagajul masinii si fiind alimentat de motorul cu combustie interna.
In aceasta decada, majoritatea constructorilor auto lucrau la propriile sisteme de aer conditionat pe care sa le instaleze pe masinile lor, toti vazand necesitatea acestora pentru viitor. Iar intuitia tuturor a functionat perfect atunci.
Cu timpul, a aparut si necesitatea ca instalatiile de aer conditionat sa aiba o dimensiune si greutate cat mai mica, deoarece greutatea pe care o adaugau ele masinilor aducea cu sine un consum mai mare de combustibil. Drept consecinta, inclusiv serviciul de incarcare freon a fost oferit tuturor clientilor.
Cum au evoluat sistemele de aer conditionat auto de-a lungul timpului
Sistemele de aer conditionat auto au evoluat uimitor de mult de-a lungul timpului. Acestea au fost imbunatatite mult fata de momentul initial, in care au aparut pe piata. Initial, solutiile folosite la racirea sistemului erau toxice si periculoase pentru sanatatea oamenilor.
Printre acestea se numarau amoniacul, propanul si dioxidul de sulf, insa, ulterior, ele au fost inlocuite de agenti de racire mult mai performanti si prietenosi cu mediul inconjurator (folositi si la operatiunile de incarcare freon auto).
Acei agenti de racire folositi la inceput puteau fi foarte periculosi in caz de scurgere, find inflamabili. In anii 1930, o echipa mixta, formata din specialisti de la GM si Dupont, a descoperit formula freonului, mai exact cunoscut sub denumirea tehnica de Freon-12, acesta fiind folosit inclusiv in cadrul procedurilor de incarcare freon auto. Eficienta lui superioara era un avantaj major fata de solutiile folosite anterior.
Aparitia sistemului de aer conditionat B&B (in anii 1940), in SUA a adus un nou concept pe care specialistii l-au apreciat deoarece acesta avea componentele raspandite prin intreaga masina. Compresorul acelei instalatii era alimentat de motor si se gasea sub capota, iar condensatorul era localizat in fata radiatorului. Acea instalatie permitea recircularea intregii cantitati de aer din masina.
Totusi, la inceput, vanzarile de masini cu aer conditionat erau destul de mici, caci pretul acestei optiuni era destul de ridicat si nu toti si-l puteau permite. Oricum masinile erau destul de inaccesibile publicului larg, ceea ce facea si mai dificila achizitia unui automobil dotat cu aer conditionat.